divendres, 26 de juliol del 2019

Aigua i glaç



Camino sobre un infinit oceà cristal·lí sota un cel blau i serè que omplen el meu camp de visió. Jugant alegre sota els raigs del sol intento arribar a algun lloc fent equilibris sobre una mena de suports desnivellats; frescos i tan transparents com l'aigua que em rodeja.
Fa un dia esplèndid, meravellós, però de sobte trepitjo un fràgil tros de glaç que hi ha entre dos desnivells; es trenca i caic.

L'aigua m'atrapa i no em vol deixar anar, intento tornar a pujar però la mar es moguda i no faig més que empassar aigua, ara una onada congelada m'envesteix des d'un dels desnivells més elevats. El pes dels trossos de gel m'arrosseguen cap al fons, que esdevé cada vegada més fosc i fred.
Noto com el meu cos cedeix ràpidament davant del glaç; la sang, cada múscul, l'aigua que em forma es torna freda i sòlida a una velocitat de vertigen, mentre veig com el fil de llum que ve de la superfície és cada vegada més prim i la claror més llunyana.

Les ganes de viure són més fortes que l'aigua i el glaç! Començo a moure'm tan ràpid com puc, intento descongelar els braços i les cames a la vegada que desitjo ascendir cap a la vida i tornar a sentir la claror del sol acaronar la meva pell.

Un cop de realitat m'obre els ulls; és inútil. El meu instint de supervivència em diu que pari, que em surt mes a compte deixar-ho correr, deixar-me anar. I així ho faig: m'aturo i observo com l'últim bri de llum desapareix i tot es torna negre. Sense oferir més resistència, a poc a poc el meu cos deixa de respondre, dedico els meus últims moments a contemplar detingudament com m'adormo per sempre; em moro.

Desperto de cop. El cor em batega a mil per hora i estic glaçat.
M'ubico desacompanyat, tapat per un llençol prim. A poc a poc recupero l'alè mentre la llum de l'alba comença a il·luminar-me, quan de cop un pensament m'enlluerna i em fa oblidar el malson que m'ha despertat tremolós: aquesta propera nit serà impossible morir de fred perquè dormiré amb tu.
Amb aquest pensament començo el dia d'avui; alegre.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada